Helder communiceren naar jouw doelgroep

business & branding

Helder communiceren naar jouw doelgroep: zo doe je het

Oké, dan heb je duidelijk wat je talenten zijn en wie je droomklant is, je aanbod staat en je voelt je missie tot in je tenen. En dan? Dan kun je wachten tot die droomklant plots uit de lucht valt óf … je gaat gericht en helder communiceren! En juist, ik adviseer je dat laatste.

Alles valt of staat met heldere communicatie

Hoe meer je jouw onderneming inricht naar jouw visie, hoe duidelijker je ook in je communicatie wordt. Je weet wie je bent, waar je voor staat en waar je voor gaat. Deel jouw merkverhaal en trek precies de klanten aan die in jouw ideale plaatje passen.

Je kernboodschap is de basis voor al je communicatie. Het verhaal dat kort en krachtig vertelt waar je klanten tegenaan lopen, waar ze naar verlangen en hoe jij hier op geheel eigen wijze de oplossing voor biedt. Aan deze kernboodschap kun je al jouw communicatie uitingen hangen: van losse media posts tot blogs en video’s. De essentie blijft gelijk. Lekker duidelijk, daar houden we van!

De juiste tone of voice

Waar begin je dan precies mee? Communiceer zoals je normaal ook praat en maak volop gebruik van jouw eigen vocabulaire, van die woorden die typisch jij zijn. Dan heb je meteen je eigen herkenbare tone of voice te pakken: de manier waarop jij communiceert. Doordat je jouw eigen stijl door laat klinken – in je posts, op je website, in al je communicatie – voelt je lezer of gesprekspartner ook echt jouw energie. Is jouw tone of voice serieus of grappig? Zakelijk of persoonlijk? Respectvol of lekker rebels?

Een unieke look & feel

Daarnaast wil ik je meenemen van het woord naar het beeld. Look & feel, de term zegt het eigenlijk al. Elke vorm en kleur roept een bepaald gevoel op bij je publiek. Je visuele stijl zegt veel over jou als ondernemer. Het heet niet voor niets je visuele identiteit.

Bedenk welke stijl bij jou past. Is jouw kleurenpalet knallend kleurrijk of ingetogen en warm, een donker kleurenpalet of bestaat het uit pasteltinten? Gebruik je ronde of juist hoekige vormen? Gebruik jij standaard templates die je bij iedereen terugziet of heb jij een uniek op maat gemaakt ontwerp? En wat zegt dat over je? Al deze punten dragen bij aan het gevoel dat jij naar jouw doelgroep wil communiceren. Een visuele stijl kies je namelijk niet alleen voor jezelf, maar vooral om je ideale klant te raken.

Communiceren maar!

Wat begon met jouw persoonlijkheid, heb je doorvertaald in elk element van je coaching business. Nu mag dat de wereld in via al jouw heldere communicatie uitingen. Van je website tot social media posts, van visitekaartje tot webinar, van nieuwsbrief tot giveaway. Je klant voelt aan alles dat ze bij jou moet zijn, omdat het complete plaatje klopt – in woord en beeld. Laat jezelf zien!

Ben jij klaar om de juiste klanten aan te trekken met jouw coaching bedrijf? In mijn business & branding traject help ik jou met het helder communiceren van jouw boodschap.

branding

Business & Branding

Glashelder krijgen wat jou en je aanbod onweerstaanbaar onderscheidend maakt? Én een 2.0 visuele stijl especially for you? Doen we! Lees hier hoe.

portfolio

Portfolio

Benieuwd hoe ik andere coaches en experts heb geholpen? Bekijk hier de cases voor stralende stijlen en mooie reviews.

brandingcall

Brandingcall

Wil je weten hoe krachtig jij en je brand kunnen zijn? In deze gratis brandingcall scheppen we helderheid.