Je kernwaarden als rode draad in je bedrijf

business & branding

Je kernwaarden als rode draad in jouw bedrijf

Alle keuzes die als ondernemer dagelijks op je pad komen, kunnen je soms aardig uit balans brengen. Neem bijvoorbeeld die ene klant waar je hart geen sprongetje van maakt, maar die wel voor inkomen zorgt – wil je daarmee blijven samenwerken? Of iemand die net wat afwijkende wensen heeft voor jouw aanbod, terwijl dat aanbod niet voor niets zo is ingericht – ga jij daarin mee? Wanneer maak jij de juiste keuze?

Het DNA van jouw bedrijf

Wanneer maak jij de juiste keuze als expert, dat is natuurlijk een lastige vraag. Gelukkig bestaat er een geweldige graadmeter om je afwegingen te maken. Eén die je helpt om consistent in lijn te blijven met jouw bedrijf. Het maakt je een rotsvast baken voor jezelf en ook voor je klant, die duidelijk weet waar hij aan toe is: het zijn jouw hoogstpersoonlijke kernwaarden.

Je kernwaarden vormen het onderscheidende DNA van jouw bedrijf. Ze bepalen je gedrag, zowel in je branding als in je hele leven. Ze zijn door je hele onderneming verweven vanuit jouw persoonlijkheid. En zijn dus een ideale tool om je keuzes en kansen tegen af te wegen.

Handelen vanuit je kernwaarden

Hoe dichter je bij jezelf blijft en handelt vanuit je kernwaarden, hoe meer jouw merk een persoonlijk en authentiek karakter laat zien om van te houden. Precies wat je droomklant nodig heeft om een steeds sterkere verbinding met je te voelen. Welke plek heeft jouw brand in het hoofd en hart van mensen? Welke waarden, woorden en gevoelens zijn verbonden met jouw brand?

Je unieke combinatie van kernwaarden verwoordt jouw essentie als expert. Ga uit van maximaal 5 kernwaarden, zoals bijvoorbeeld inspiratie, creatie, helder, eigen en samen. Het zal je misschien niet verbazen dat dit míjn kernwaarden zijn. Ik wil je namelijk inspireren om je eigen potentie kraakhelder te zien en over te brengen, en samen iets heel eigens creëren. Misschien voel jij je aangesproken door een woord zoals avontuur, verbinding, balans, leiderschap, natuur, puur, ruimte, nieuwsgierig, humor, of flow? En wat betekent dat woord voor je?

Wees consistent naar de buitenwereld

Een brand is als een persoonlijkheid met wie je wel of niet matcht. Dat zit hem niet alleen in je teksten en visuele beelden, maar ook in je gedrag en houding als expert. Stel dat betrokkenheid één van jouw kernwaarden is en je geeft niet thuis als een klant omhoog zit, dan resoneert dat niet met elkaar. En dat voelt de buitenwereld meteen! Wees dus consistent op alle mogelijke manieren, zodat het op alle levels klopt.

Bij elke actie of nieuwe klant kun je afwegen of deze in lijn is met je kernwaarden. Zo maak je alleen nog maar keuzes die ook echt helemaal bij jou passen. Als het goed is, kost dat je heus geen moeite. Precies, omdat het al in je zit! Het is niet bedacht, het is jouw authentieke manier van zijn. Voel je de rust die dat geeft?

Heb jij jouw kernwaarden al helemaal helder voor ogen, of loop je hierin juist enorm vast? Met mijn business & branding traject help ik je niet alleen je kernwaarden te ontdekken, maar zetten we meteen het ijzersterke fundament van jouw personal branding neer. 

branding

Business & Branding

Glashelder krijgen wat jou en je aanbod onweerstaanbaar onderscheidend maakt? Én een 2.0 visuele stijl especially for you? Doen we! Lees hier hoe.

portfolio

Portfolio

Benieuwd hoe ik andere coaches en experts heb geholpen? Bekijk hier de cases voor stralende stijlen en mooie reviews.

brandingcall

Brandingcall

Wil je weten hoe krachtig jij en je brand kunnen zijn? In deze gratis brandingcall scheppen we helderheid.