Volgens de gemiddelde ontwerper kun je absoluut niet zonder logo en huisstijl. Een webbouwer zal zeggen dat je website cruciaal is. Tel daarbij je e-mail funnels, Google Ads en social media posts op en je raakt als ondernemer helemaal overweldigd. Bovenstaande zaken dragen zeker bij aan jouw succes, maar een slimme ondernemer zal met de belangrijkste stap beginnen: personal branding.
Wat is personal branding?
Personal branding gaat over het ‘vermarkten’ van jezelf op een authentieke manier. Wie is het gezicht achter het bedrijf? Wat zijn jouw drijfveren, kwaliteiten en ambities? Wanneer je dit op een kraakheldere manier weet te vertalen, staat jouw branding als een huis! Dat maakt je communicatie zoveel makkelijker en leuker. Zorg dus dat je eerst heel helder hebt wat je gaat uitdragen in die funnel, logo, huisstijl en website.
Juist door jouw branding heel dicht bij jezelf te houden, ga jij dit ook voor elkaar krijgen. Je hoeft niets te verzinnen of niemand na te praten, want alles zit al in je! Dat klinkt heel geruststellend (en dat is het ook), maar waar begin je dan? Hier komt het betere ‘brand soul searching’ om de hoek.
Goede branding begint bij jezelf
Begin bij jezelf, door stapje voor stapje te ontdekken hoe jij je bedrijf zó inricht dat je er ook echt helemaal blij van wordt. Met een vloeiende werkwijze, een yummie aanbod en eigen woorden die precies bij jou passen. Hoe laat je in elke vezel van je bedrijf jouw energie voelbaar en zichtbaar doorsijpelen?
Het is eigenlijk heel simpel: ga eens bewust na waarvan je dolgelukkig wordt en waarvan de energie als zand door je vingers weg glipt. Dat kan gaan om acties die niet bij je passen of klanten die geen match blijken te zijn. Maar kijk ook eens verder dan alleen de werkvloer. Wat zorgt in jouw privéleven voor een energieboost? Welke elementen zijn belangrijk voor je en welke rol kunnen deze spelen in je personal branding? Pas als je je bewust wordt van wat je joy geeft en wat juist niet, ben je in staat heel dicht bij jezelf te blijven.
Jouw unieke koers
Om tot de juiste branding strategie te komen zul je bepaalde keuzes moeten maken, zoals het loslaten van zaken die je niet meer dienen. Ik weet het, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar je schept direct ruimte om meer te doen van wat je wél happy maakt. Vanuit deze fijne en moeiteloze energie ga je vanzelf klanten aantrekken die bij jouw energie passen.
Omarm een heldere branding strategie die jou onderscheidt van al die anderen in de markt. Waarbij alles klopt en jouw energie en boodschap 100% voelbaar en zichtbaar zijn. Van daaruit ontstaat namelijk een oprechte connectie met je droomklant, waardoor jij écht impact maakt met dat wat je het allerliefste doet!
Kun jij als expert wel wat hulp gebruiken bij het neerzetten van een ijzersterke branding strategie? Met mijn business & branding traject help ik jou je unieke merkverhaal te ontdekken.